În lumea partajării de materiale video, două mari nume fac
legea: YouTube şi Vimeo. Primul are o uriaşă cantitate de material
video, al doilea impresionează mai degrabă prin calitate.
YouTube are 800 de milioane de utilizatori unici pe lună, iar, în fiecare minut, pe platformă sunt încărcate 72 de ore de material video. Însă, pentru cei care vor ca munca depusă şi tehnicile folosite pentru realizarea materialului video să fie cu adevărat apreciate (ori judecate), o variantă mai bună ar fi Vimeo, arată un interesant articol din Mashable.
Şi asta pentru că Vimeo a reuşit să strângă în jurul său o puternică comunitate de pasionaţi producători de conţinut video de calitate. Jurnaliştii americani oferă şi un exemplu bun: pe Vimeo nu vei găsi un material video de 30 de secunde în care subiectul principal nu face nimic altceva decât să ţopăie în costum de pinguin.
Vimeo nu oferă atât de multă diversitate, însă şi aici numărul de utilizatori este foarte mare: 70 de milioane pe lună. Însă, ceea ce atrage atenţia pe Vimeo este calitatea comentariilor. Ceilalţi utilizatori ai siteului îi oferă celui care a încărcat materialul video o mulţime de sfaturi şi exprimă foarte multe sugestii pertinente. Pe Youtube, calitatea comentariilor lasă adesea de dorit.
Un avantaj al Youtube este că ai şansa să faci bani cu ajutorul canalului tău, dacă alegi să intri în programul Youtube Partner. În schimb, ca simplu utilizator, este destul de deranjant ca, atunci când deschizi un video, să îţi apară mai întâi o reclamă, uneori chiar şi de 30 de secunde. Vimeo nu are (încă) un astfel de program pentru toţi utilizatorii săi, dar nu are nici supărătoarele reclame din videoclipurile de pe Youtube.
Designul este însă un criteriu la care Vimeo câştigă destul de clar, prin caracterul extrem de "aerisit" al siteului şi buna împărţire în categorii.
YouTube are 800 de milioane de utilizatori unici pe lună, iar, în fiecare minut, pe platformă sunt încărcate 72 de ore de material video. Însă, pentru cei care vor ca munca depusă şi tehnicile folosite pentru realizarea materialului video să fie cu adevărat apreciate (ori judecate), o variantă mai bună ar fi Vimeo, arată un interesant articol din Mashable.
Şi asta pentru că Vimeo a reuşit să strângă în jurul său o puternică comunitate de pasionaţi producători de conţinut video de calitate. Jurnaliştii americani oferă şi un exemplu bun: pe Vimeo nu vei găsi un material video de 30 de secunde în care subiectul principal nu face nimic altceva decât să ţopăie în costum de pinguin.
Vimeo nu oferă atât de multă diversitate, însă şi aici numărul de utilizatori este foarte mare: 70 de milioane pe lună. Însă, ceea ce atrage atenţia pe Vimeo este calitatea comentariilor. Ceilalţi utilizatori ai siteului îi oferă celui care a încărcat materialul video o mulţime de sfaturi şi exprimă foarte multe sugestii pertinente. Pe Youtube, calitatea comentariilor lasă adesea de dorit.
Un avantaj al Youtube este că ai şansa să faci bani cu ajutorul canalului tău, dacă alegi să intri în programul Youtube Partner. În schimb, ca simplu utilizator, este destul de deranjant ca, atunci când deschizi un video, să îţi apară mai întâi o reclamă, uneori chiar şi de 30 de secunde. Vimeo nu are (încă) un astfel de program pentru toţi utilizatorii săi, dar nu are nici supărătoarele reclame din videoclipurile de pe Youtube.
Designul este însă un criteriu la care Vimeo câştigă destul de clar, prin caracterul extrem de "aerisit" al siteului şi buna împărţire în categorii.
Articol preluat de pe www.yahoo.com-Stiri Tech
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu